Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Strategické balení

17. 10. 2008

Strategické balení

Balení se nejčastěji skládá ze složky akční a strategické. První složka nás nutí jednat, dívku oslovit a vyvinout nějakou akci. Druhá složka nám zvyšuje šance na úspěch správně zvolenou strategií. Zatím jsem psal o balení, které začínalo složkou akční, a byl na ni kladen největší důraz. Jsou ale i případy, kdy je vhodnější připravit nejprve nějaký plán, zvolit strategii, zjistit maximum informací a pak se teprve odhodlat k útoku.


Často se mě lidé v mailech ptají, jak mají sbalit nějakou holku, kterou někde vídávají. O holce píšou jen, že je hezká a že se jim moc líbí a o sobě, že neví, co mají dělat a říct, aby ji sbalili. Pravděpodobně čekají, že z jejich strohého popisu situace vytvořím přesný návod, který jim zaručí okamžitý úspěch s minimem práce.

Když jim ale například navrhnu, aby ji alespoň ze začátku začali zdravit a dali se s ní časem do řeči, začnou si stěžovat, že netuší, jak mají začít a o čem potom mluvit. Je úplně jasné, že o holce vlastně vůbec nic neví, jen čekají na zázrak – a to je špatné.


Chystáte se sbalit holku, kterou někde potkáváte?

Strategické balení spočívá v tom, že si před akcí nejprve zmapujete terén a potom si vytvoříte plán k úspěšnému splnění cíle. Díky strategii jste totiž schopni získat výhodu a připravit se na možné tahy se strany „soupeře“. K tomu ovšem budete nejprve potřebovat zjistit o dívce co nejvíce informací, které vám pomohou s oslovením a usnadní komunikaci.

Jako první byste měli zjistit, jak se dívka jmenuje. Jméno je základ. Divili byste se, co všechno lze pomocí jména vypátrat, třeba ve vyhledávačích. Například se můžete dozvědět, kde studovala, jestli se zúčastnila nějakých soutěží, najít fotografie a podobně.

Potom se na ni poptejte svých kamarádů a kamarádek. Tím zjistíte další užitečné věci. Hlavně se ale zajímejte o to, co ji baví, v čem je dobrá, ale i o to, co nemá ráda a další. Pochopitelně se vyptáváním dozvíte děsnou spoustu zavádějících údajů, a proto na řadu přichází selekce.

Z toho, co jste zjistili od lidí, následně odstraňte veškeré pomluvy a senzace. Zajímejte se pouze o použitelné věci a naučte se je ve sdělení najít. Vzhledem k tomu že se fámy a lži podávají od ucha k uchu nejrychleji, je jasné, že se je dozvíte jako první. Většinou také platí pravidlo, že čím je člověk zajímavější, tím víc hloupostí o něm koluje. Nenechávejte se unést drby, ty vám k sbalení holky nepomůžou. Zaměřte se jen na použitelné skutečnosti.

Zjistit si informace je poměrně důležitá část strategického balení. Jakmile se už o dívce něco dozvíte, bude se vám lépe balit. Z dívčiných zájmů lze vybrat plno témat k rozhovoru. Nebojte se také nastudovat z jejích zálib to, co sami neznáte a dopředu se připravit. Pokud budete vypracovávat plán, měl by zahrnovat alespoň nejdůležitější body. A ty jsou samozřejmě oslovení, konverzace (=cesta k cíli) a cíl.


Příklady klasických plánů vycházející ze získaných informací:
  • „Náhodné setkávání“ – vyskytujete se na místech, kam ona chodí, ale neslintáte po ní. Vlastně si jí ani moc nevšímáte, maximálně se setkáte pohledem. Ideální místa jsou taková, která jsou spojena s její zálibou, či koníčkem. (Na koncertě její oblíbené kapely, v jejím oblíbeném klubu, na výstavě fotek…) Důležité je, aby si vás všimla. Potom jen stačí ji někde zase potkat a dělat, že máte pocit, že jste ji někde viděli – „Počkej, tebe znám. Aha, už vím, tys byla na tom koncertě skupiny XY, já věděl, že jsem tě někde viděl…“
  • „Společné zájmy“ – čtete si její oblíbenou knížku – tak, aby to viděla. Mluvíte s někým o věcech, které ji taky baví – tak, aby to slyšela. Když ji oslovíte, je lehké stočit téma na její/vaše zájmy. Navíc holka bude mile překvapená, že toho máte tolik společného.
  • „Znám tě?“ – Projdete kolem ní, pozdravíte ji a oslovíte jménem. Zatímco jdete dál, ona stojí překvapeně na místě a říká si: „Odkud mě zná?“ Když to uděláte příště zase, nevydrží to a zeptá se vás na to. Pokud umíte lhát, můžete zkusit vykládat o tom, že jste se jednou viděli tam a tam, nebo můžete být tajemní, jako hrad v Karpatech. Ale lepší je na její otázku moc přímo neodpovídat a přejít na téma, o kterém víte, že má ráda.

    „My se známe?“
    „No slyšel jsem, že máš ráda/se ti líbí ----“
    „Jak to víš?“
    „To přece není žádný tajemství, mně se taky líbí ----“
    Jakmile se chytne, máte vyhráno.

    Další ukázka třeba z VŠ:
    „Ahoj, Moniko.“
    „My se známe?“
    „No ty studuješ ----, vidíváme se občas na přednáškách. Minule jsem si všiml, že jsi četla ---– Jak se ti to líbilo?“

Plánů vycházejících ze získaných informací existuje nepřeberné množství. Jejich síla je v tom, že vy jste dopředu na balení připraveni, zatímco dívka o vás vůbec nic neví a tím pádem má značně omezené pole působnosti. Váš projev je sebevědomější, můžete si hrát, vytvářet různé „náhody“, ptát se vhodně na věci, které znáte a vyvarovat se toho, co nemá ráda. Důležité však je nevyklopit ze sebe všechno hned jak ji uvidíte („Víš, já jsem se na tebe ptal známých, tak proto to vím.“). Opravdový kouzelník přece taky neprozrazuje svoje triky divákovi. Zaujměte, nalákejte a vytáhněte ji na rande. Tam můžete pokračovat.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář